Fandom

Simpsonien wiki

Herman Iarson

31sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share
Herman Iarson
Herman Iarson
Sukupuoli Mies
Hiusten väri Ruskea
Ikä 50-60 vuotta
Ammatti Hermanin Sota-antiikin omistaja
First Appearance Sodanjulistus
Ääninäyttelijä Harry Shearer

Herman Iarson on Hermanin Sota-antiikin omistaja. Hän pukeutuu aina armeijatyylisesti. Herman on yksikätinen.

Puuttuva käsi Muokkaa

Herman on kertonut Bartille, että hän menetti toisen kätensä laitettuaan sen ulos liikkuvan bussin ikkunasta. Myöhemmin jaksossa Ydinvoimala, Edna Krabappel kertoi koululaisille, että heidän pitää pitää kätensä bussin sisällä, sillä "lapsi menetti kerran kätensä laittaessaan sen ulos ikkunasta" Alun perin käsikirjoittajat suunnittelivat antaakseen Hermanille joka esiintymisessään eri syyn, mutta tästä ideasta luovuttiin ja Hermanista tuli vakituisesti Hermanin Sota-antiikin johtaja ja ainoa työntekijä.

Rooli Simpsoneissa Muokkaa

Hermanilla on Simpsoneissa vain todella pieni rooli. Joskus hän myös esiintyy taustalla näkyvissä väkijoukoissa.

Herman on hyvä sotilastaktikko, vaikka se onkin hieman kyseenalaista (Bart on sanonut häntä "hieman hulluksi", ja Ukki sanonut, että "Herman on poissa hänen mielestään"). Herman auttoi Bartin voittoon vesipallosodassa Nelsonia ja tämän kavereita vastaan jaksossa Sodanjulistus. Hermanin oli tarkoitus joutua Snaken ryöstämäksi The Simpsons: Hit and Run -pelissä, mutta tämä ei tapahtunut lopullisessa versiossa. Herman näytettiin kyseisen tehtävän selityksessä ja ohjeissa, ja jopa poliisipäällikkö Wiggun mainitsi hänet, muttei hän silti esiintynyt tehtävässä.

Ystävät Muokkaa

Herman ja Abraham Simpson tuntevat toisensa ja ovat ystävät. Herman myi kerran hänelle vanhan fetsihatun, jonka oli kuulemma aiemmin omistanut Napoleon. Hän kertoi myös, että "McKinley ammuttiin tuossa samassa hatussa". Hänellä on myös tuntematon ystävä nimeltä Zed. Herman oli Kivenhakkaajien jäsen, ja mahdollisesti myös "Ei Homereita" -salaseuran.

Rikollinen toiminta Muokkaa

Herman oli vihollinen jaksossa Hyvä poliisi, huonot housut, jossa hän myi laittomia farkkuja Simpsonien autotallissa. Hänet pidätti Marge Simpson, joka oli samassa jaksossa ryhtynyt poliisille, mutta Herman ei joutunut vankilaan koska todisteet varastettiin. Kauhujen talo VIII:ssä Herman koitti myydä Homerille pommisuojan, mutta kuoli itse ydinräjähdyksessä Homerin ollessa turvassa pommisuojassa. Herman vaikuttaa olevan todella ystävällinen Ukille ja melko ystävällinen myös Homerille, vaikka pitikin tätä panttivankina Hyvä poliisi, huonot housut -jaksossa. Herman oli myös mafian jäsen Simpsonit -sarjakuvassa.

Herman myös kidnappasi poliisipäällikkö Wiggumin ja Snaken jaksossa 22 tarinaa.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki