FANDOM

Kwik-E-Mart
Kwik-E-Mart
Valtio Yhdysvallat
Kaupunki Springfield
Käyttö Ruokakauppa
Omistaja Apu Nahasapeemapetilon
Ensiesiintyminen Sankarin pää

Kwik-E-Mart on ruokakauppa Springfieldissä. Sen omistaa Apu Nahasapeemapetilon.

Tietoa Muokkaa

Kwik-E-Mart ei ole kaikessa aivan tavallinen ruokakauppa. Se nimittäin myy tuotteita erittäin korkeilla hinnoilla, kuten maitoa 12 dollarilla, ystävänpäivän suklaata 100 dollarilla. Sen tunnetuin tuote lienee jäinen ja pehmeä juoma Squishee. Halvin tuote apun kaupassa on pieni pakkaus Chippos -perunalastuja hintaan $5.99.

Kwik-E-Mart tunnetaan myös siitä, että se myy likaisia sekä viallisia tuotteita, joiden parasta ennen -päivä on jo mennyt. Apu muuttaa usein tuotteiden parasta ennen -päiväysten vuosia, mutta tätä hän ei kerro asiakkaille. Myös Snake Linnakundi ryöstää kaupan usein.

Historia Muokkaa

Apu.png

Apu, Kwik-E-Martin omistaja

Kwik-E-Mart -ketju juontaa juurensa jonnekin päin Himalajat -vuoristoa, jonne perustettiin maailman ensimmäinen ruokakauppa. Se on edelleen pystyssä vuorenhuipulla, jonne on erittäin vaikea päästä. Kauppaan tulevat matkalaiset voivat kysyä kolme kysymystä gurulta, joka omien sanojensa mukaan tietää kaiken paitsi kassakaapin numeroyhdistelmän. Apu kävi kerran gurun luona, mutta Homer pilasi hänen vierailunsa kuluttamalla kysymykset kysymällä: "Oletko oikeasti Kwik-E-Martin johtaja?" "Oikeasti?" ja "Sinä?" Apu koitti kysyä häneltä apua tämän jälkeen, mutta guru vastasi vain: "Kiitos, tervetuloa takaisin".

Vanhakwikemart.jpg

Vanha Kwik-E-Mart

Apu sai potkut työstää, kun Homer Simpson sai sairauden pilaantuneesta, vanhasta lihasta joka oli ostettu Kwik-E-Martista. Apun paikalle tuli näyttelijä James Woods, joka harjoittelu tulevaa elokuvaansa varten kaupanpitäjän roolia. Apu sai työnsä takaisin estäessään Woodsin kuoleman Kwik-E-Martin ryöstössä. Apu sai uuden osuman luodista kyseisessä jaksossa.

Apusta kehittyi hiljalleen koko Kwik-E-Martin legenda työskenneltyään marketissa 66 tuntia putkeen. Tämän takia hän sai hallusinaation, jossa hän oli kolibri ja koitti juoda nektaria veljensä Sanjayn päästä.

Apu asennutti myös kerran bensiinipumppuja kauppansa pihalle kilpaillakseen läheistä Gas'N'Gulp -kauppaa vastaan. Suunnitelma ei kuitenkaan toiminut ja bensiinipumput poistettiin Kwik-E-Martin pihalta.

Eräässä vaiheessa vanha sprinfieldiläinen, Jasper Beardley jäädytti itsensä marketin pakastimeen ja jätti lapun, jossa hän pyysi Apua sulattamaan hänet tulevaisuudessa. Apu muutti kaupan nimen Friikkimarketiksi, jossa tärkein vetonaula oli Jasper (nimellä Jäämies). Kun Jasper suli ennenaikaisesti pakastimen kaapelin irrotessa, Apu muutti marketin joksikin aikaa Nakumarketiksi, mutta luopui luultavasti tästäkin ideasta myöhemmin.

Kwik-E-Martin katolla on pienikokoinen puutarha, jossa Paul ja Linda McCartey käyvät joskus rentoutumassa. Ovi puutarhaan on kaapin, joka sisältää alkoholitonta olutta, takana. Kun Lisa kysyi Apulta, että mitä jos joku joskus haluaa alkoholitonta olutta, Apu vastasi vain: "Niin ei tule koskaan käymään." Puutarha liittyy siihen, että Apu on vegaani - jopa Kwik-E-Martin hot dogit on tehty tofusta. Apu on sanonut, ettei kukaan ole koskaan huomannut eroa.

Kun asiakkaat lähtevät Kwik-E-Martista, Apu sanoo lähes aina: Kiitos, tervetuloa takasin.

Ohiossa Kwik-E-Marteja sanotaan Stop-O-Martiksi. Shelbyvillessä on myös Kwik-E-Martia muistuttava kauppa, Speed-E-Mart.

Katso myös Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki